26 sierpnia 2020

Nora Roberts, Błękitna krew.

        Bohaterką czwartej powieściowej części w cyklu Księstwo Cordiny jest najstarsza córka Gabrielli de Cordiny i Reeve’a MacGee (patrz: powieść Księżniczka i tajny agent). Camilla wypełniając swoje książęce zadania jest wyczerpana psychicznie i fizycznie. Nieustannie tropiona przez paparazzich nie potrafi znaleźć swojej drogi i recepty na szczęście. W prasie ciągle pojawiają się na jej temat plotki o kolejnych romansach i podbojach miłosnych. 

      Pewnego wieczoru księżniczka postanawia po prostu uciec na kilka tygodni od wypełniania obowiązków. Zmienia swój image i przemienia się w zwykłą Camillę MacGee. Podróżuje po stanach wynajętym samochodem, nie używa kart kredytowych, korzysta z tanich motelów. Pewnego deszczowego wieczoru na jednej z bocznych dróg dochodzi jednak do wypadku. Pomocy udziela jej przystojny, ale burkliwy Delaney Caine. W takich warunkach atmosferycznych nie potrafi odmówić nieznajomej, ale pięknej kobiecie, ani pomocy, ani gościny w swojej chacie. 


      Tak księżniczka trafia do zaniedbanego domu kontuzjowanego archeologa. Przeraża ją wszechobecny brud, toteż szybko przystępuje do działania. Powoli też irytacja zmienia się w fascynację. Camilla pomaga Delaney’owi w uporządkowaniu notatek, a w jej głowie rodzi się romantyczna wizja przyszłości ich obojga. Jednak czy Deleney tego akurat pragnie?

     Zabawna  i ciekawie zarysowana historia miłosna. Sceneria oddalonej od siedzib drewnianej chaty oraz malownicza okolica, oczarowują czytelnika. W historii dość sporą rolę odgrywają rodzice Camilli i Delaney’a. Romantyczna i lekka lektura.

 


Nora Roberts, Błękitna krew, wydawnictwo HarperCollins Polska, wydanie 2020, tytuł oryg.: Cordina's Crown Jewel, tłumaczenie: Monika Krasucka, cykl: Księstwo Cordiny, t. 4, tytuł oryg.: Cordina's Royal Family #4, okładka miękka, stron 272.

25 sierpnia 2020

Diana Palmer, Dżinsy i koronki.

 

         Bess Samson to słodka i niewinna młoda dziewczyna, która pochodzi z bogatego domu i od lat kocha kowboja o twardym sercu Cade’a Hollistera. Swoich uczuć nie potrafi ukryć, ani w żaden sposób kamuflować. Ignoruje też liczne ostrzeżenia swojej matki, aby trzymać się od Cade’a z daleka. Niejednokrotnie próbowała filtrować z mężczyzną, ale za każdym razem zaznała bolesnego odrzucenia i upokorzenia. Mimo to, dziewczyna nigdy nie straciła nadziei na zmianę. Trudno było unikać Cade’a, bowiem jego ranczo znajdowało się w sąsiedztwie posiadłości rodziców Bess.

 

            Cade jest mężczyzną po trzydziestce, niedostępny, posępny i nie może znieść bliskości Bess. Oczywiście kobieta bardzo mu się podoba, ale jest zdania, że unieszczęśliwiłby dziewczynę. Życie na jego rodzinnym ranczu nie należało do zbyt łatwych, a wygód w domu zupełnie nie było. Delikatna i naiwna Bess nie nadawała się do takiego życia, jakie prowadził. Mimo to, kiedy dochodzi do rodzinnej tragedii, to Cade udziela pomocy Bess i jej matce. Sam traci pieniądze biorąc udział w nieudanych inwestycjach pana Samsona. 

        Z chwilą śmierci ojca, dziewczyna nie dość, że zostaje z długami, to zostaje obciążona obecnością dość zaborczej i infantylnej matki. Po kolejnym odrzuceniu przez Cade’a, Bess postanawia zdobyć pracę i wraz z matką wynajmuje mieszkanie w San Antonio. Powoli dorasta do tego, aby uwolnić się od toksycznej matki. Ta ostatnia postanawia korzystać z gościnności swoich przyjaciół, aż w końcu pojawia się w domu Cade’a. Jej obecność na ranczu jest przez niego nie pożądaną, bowiem nadal nie może pogodzić się ze skandalem z przeszłości. Cade ponownie więc pojawia się w życiu Bess, a burzliwa rozmowa prowadzi w konsekwencji do niespodziewanego finału, którego skutki zaważą na postępowaniu ich obojga.

 

 

      Diana Palmer bardzo dobrze ukazała przemianę naiwnej, skromnej i bojącej się dziewczyny, w dojrzałą, otwartą i wierzącą w siebie młodą kobietę. Nastawienie zmienia również matka Bess. Natomiast Cade jest pomysłodawcą licznych wymówek, tłumi swoje emocje, nie wierzy do końca w siłę miłości i bez przerwy popełnia błędy. Nota bene nieustannie pali papierosy, ale jak sama Diana Palmer tłumaczy, książkę pisała wówczas, gdy palenie uznawane było za modne. Cade oczywiście dorasta do tego, że przestaje kontrolować swoje uczucia. Faktem jest, że zarówno Bess, jak i Cade, muszą pokonać wiele przeszkód, aby ich historia znalazła prawidłową drogę do szczęśliwego zakończenia.

       Jako wielbicielka książek Diany Palmer, nieustannie polecam. „Stare, ale jare”.

 

Diana Palmer, Dżinsy i koronki, wydawnictwo HarperCollins Polska, wydanie 2020, tytuł oryg.: Denim and Lace, tłumaczenie: Artur Ubik, okładka miękka, stron 400. 

 

Diana Palmer, Księżniczka z Teksasu.

 

          Księżniczka z Teksasu to pierwsza część w cyklu Wyoming Men Diany Palmer. Morie, córka Kingstona Brannta i Shelby Kane ( bohaterowie powieści tytuł oryg.: To Love and Cherish, nie wiem czy została wydana w Polsce, cykl: Brannt Family)  ucieka z domu, aby wbrew ojcu bliżej poznać życie na ranczu. Kochany tatuś twierdził, że zajęcia nie są adekwatne dla bogatej i rozpieszczonej córeczki. Morie zostaje zatrudniona na ranczu należącym do Mallory’ego. Ten od początku przeczuwał, że dziewczyna coś przed nim ukrywa. Mimo to, jest sumienna i uczciwa, a w dodatku dostaje się pod skrzydła wieloletniego i zaufanego pracownika. Morie nie jest jednak nieśmiałą dziewczyną. Potrafi otwarcie bronić swoich racji i wypowiadać swoje zdanie nawet na temat decyzji wydawanych przez właściciela. W razie konieczności doskonale też pomaga wydać przyjęcie na ranczu udzielając gospodyni odpowiednich wskazówek i okazuje się, że w dodatku zna wpływowych ludzi. To wszystko wydaje się Mallory’emu podejrzane, a mimo to stara się opiekować Morie. Gdy jednak jego przyjaciółka zaczęła upatrywać w zatrudnionej swoją rywalkę, a dziewczyna zostaje oskarżona o kradzież, Mallory nie badając sprawy, postanawia ją zwolnić z pracy.  

 

       

        Jak to u Pamer bywa, między bohaterami istnieje duża różnica wieku: ona to dwudziestotrzyletnia dziewczyna, on – to trzydziestosześcioletni mężczyzna, który do tej pory nie znalazł kobiety, z którą chciałby spędzić życie. Mallory Kirk jest współwłaścicielem rancza, totalnym gburem, w dodatku humorzasty, mówi okropne rzeczy i popełnia infantylne błędy. Ona jest silna, otwarta, niezależna, zadziorna, inteligentna i ma wsparcie w opiekuńczych rodzicach.

 

         To miła, staromodna historia miłosna, którą – mimo popełnionych przez Palmer błędów  i braku głębi, dobrze się czyta. Trudno uwierzyć w samotną konfrontację Morie z niebezpiecznym bandziorem, gdy wokół sami prawdziwi mężczyźni. Trochę więc powieść jest niewiarygodna i momentami zbyt banalna. Może być też spokojnie zakwalifikowana w gatunku romans chrześcijański.

 

Diana Palmer, Księżniczka z Teksasu, wydawnictwo HarperCollins Polska, wydanie 2020, tytuł oryg.: Wyoming Tough, tłumaczenie: Janusz Maćczak, cykl: Wyoming Men, t. 1, okładka miękka, stron 336.

 

Diana Palmer, Za głosem serca.

 

          Książka po raz pierwszy wydana w 1982 roku. Keena Whitman przez ostatnie siedem lat studiowała, uczyła się i zbierała doświadczenie pnąc się skutecznie po szczeblach kariery zawodowej. Jest sławną projektantką, młodą, zdolną i ambitną. Jej wielki świat to obecnie Nowy Jork, choć nie zapomniała skąd pochodzi. Gdy więc dowiaduje się o śmierci ojca, wraca do Georgii i decyduje się na remont domu, a także w konsekwencji na wydanie eleganckiego przyjęcia dla okolicznych mieszkańców. Chce udowodnić wszystkim, a szczególnie jednej osobie, że osiągnęła w życiu wiele. Siedem lat temu została zraniona, przez Jamesa Harrisa, który teraz zaczyna ją zauważać. To jednak nie on, od tych siedmiu lat był przy niej stale obecny, odstraszał natrętów i roztaczał nad nią opiekę. Nicholas Coleman, wdowiec, w życiu Keeny zaczyna nagle więcej znaczyć niż tylko przyjaciel. Rzeczywistość udowadnia, że dawna miłość nie jest nic warta, a ta najważniejsza osoba jest od lat bardzo blisko.

       Keena nie jest przykładem silnych postaci kobiecych, które Palmer prezentuje w późniejszych swoich książkach. Jednak przeczytanie tej powieści daje wyobrażenie o tym, w jaki sposób autorka znalazła swoją drogę opracowywania osobowości bohaterów występujących w jej romansach, którą z powodzeniem wdrażała w większości w swoich książek. Dobra i lekka lektura na lato (*książkę zakupiłam wakacyjnie w Lesku).

 

Diana Palmer, Za głosem serca, wydawnictwo Harlequin, wydanie 2020, tytuł oryginalny: A Waiting Game, tłumaczenie: Wanda Jaworska, seria: Gwiazdy Romansu, okładka miękka, stron 220.

Diana Palmer, Jak ogień i woda.

      Książka po raz pierwszy wydana w 1983 r. pod pseudonimem Autorki - Diana Blayne. Młoda rozwódka, Abby, od kilku miesięcy pracuje jako sekretarka w firmie prawniczej w Atlancie. Jest lojalna, zorganizowana, stara się nie wyróżniać swoim ubiorem i świetnie odnajduje się w kontaktach z porywczym szefem. Greyson jest bowiem wymagający i w dodatku wybuchowy. 

    Pewnego dnia Abby odnajduje w kalendarzu zapisek dokonany stylem Greysona dotyczący spotkania z mężczyzna z Charlestonu. Abby opuściła swoje rodzinne miasto i wyprowadziła się po tym, jak została przyłapana z żonatym mężczyzną. Szczegóły jej życia pozostawiam w tajemnicy. Ciężko pracowała nad tym, aby zapomnieć o przeszłości i zacząć od nowa. Okazuje się jednak, że stary przyjaciel to przyszły partner biznesowy Greysona.

    Dowiedziawszy się o historii Abby, Greyson ofiaruje jej pomoc i proponuje fikcyjny związek. Bliskość i wprowadzona zmiana sprawia, że Abby czuje się na początku w niekomfortowej sytuacji, ale z czasem poznaje co tak naprawdę kryje się w Greysonie. Stara się jednak zachować dystans, aby potem nie zaznać niepotrzebnie kolejnego bólu i zranienia.

       Abby staje się silniejsza i z czasem zyskuje pewność siebie. Nie jest to ckliwa i sentymentalna historia, ale jest oczywiście HEA.

 

 

Diana Palmer, Jak ogień i woda, wydawnictwo Harlequin, wydanie 2020, tytuł oryg.: A Loving Arrangement, tłumaczenie: Wanda Jaworska, seria: Gwiazdy Romansu, okładka miękka, stron 224.

*Inny tytuł polski: Igraszki (wyd. 1992, Mitel, tłum.: Anna Mackiewicz)

23 sierpnia 2020

Nora Roberts, Catherine.

 

       Catherine to pierwsza część tetralogii Nory Roberts, która obecnie została wznowiona pod wspólnym tytułem Siostry Calhoun. Część pierwsza poświęcona jest perypetiom miłosnym najmłodszej z czterech sióstr: Catherine "C.C." Calhoun.

        Catherine ma 23 lata i jest właścicielką warsztatu samochodowego. Pewnego dnia trafia do niego Trenton St. James. Szybko okazuje się, że usmarowana smarem dziewczyna to jedna z kobiet, których puszkuje. W małej miejscowości pojawia się z polecenia ojca, który właśnie zajmuje się sprawą swojego kolejnego nieudanego małżeństwa. Trenton ma obejrzeć rezydencję, przekonać właścicielki do podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie sprzedaży domu. Celem zakupu miałaby być następująca przemiana domu w kolejny hotel. Trenton przybywa do Towers na zaproszenie ciotki sióstr Calhoun, Coco, która w jego wizycie upatruje również początek romantycznej wizji przygody dla jednej ze swoich podopiecznych. Wychowaniem dziewcząt zajmuje się od tragicznego wypadku ich rodziców, czyli od ponad piętnastu lat.  Sprzedaży domu stanowczo sprzeciwia się najmłodsza z sióstr - C.C.

 

             Trent oczarowany jest domem wybudowanym na skalistym urwisku nad zatoką Maine, związanymi z nim tajemnicami, a przede wszystkim nieokiełznaną i pełną temperamentu Catherine. Wielokrotne toczone rozrywki słowne, niecodzienny zawód wykonywany przez C.C., ciągłe umorusanie jej twarzy w smarach, pozwalają Trentowi bliżej poznać młodą dziewczynę. Gotowy jest na przelotny romans, ale zupełnie nie spodziewał się tej burzy obudzonych w nim emocji. Co z tego wszystkiego wyniknie i jaka będzie ostateczna decyzja w sprawie domu?

Towers to rezydencja rodzinna, która od pokoleń należała do Calhoun’ów. Mieści  wiele pokojów, zakamarków i tajemniczych miejsc, wśród których należy wymienić wieżę. Tam swój wolny czas spędzała prababka Amandy, Lilah, Suzanna i Catherine - Bianca. Jej nieznany bliżej romans, związek z pradziadkiem, niespodziewana śmierć oraz związane z nią zaginione klejnoty, osnuwa cień tajemnicy. Wątek ten zapewne będzie powoli odkrywany przez całą serię.

 

       Książka idealna na lato. Romans prosty, zauroczenie natychmiastowe, a słowa „kocham cię”  jak dla mnie padają zbyt szybko, ale tajemnica związana z prababką i naszyjnikiem jest intrygująca. Siostry Calhoun to cztery zupełnie odmienne osobowości, więc wydaje mi się, że każda z pozostałych książek będzie równie ciekawa. Nie czytałam do tej pory tego cyklu, więc nadrabiam.

 

 

Nora Roberts, Catherine, wydawnictwo HarperCollins Polska, wydanie 2020, cykl: Siostry Calhoun, t. 1, tytuł oryg.: Courting Catherine, przekład:  tytuł oryg.: The Calhouns #1, oprawa miękka, stron 240.

 

5 sierpnia 2020

Sherryl Woods, Smak nadziei.

 

      Maddie Townsend miała poukładane życie: trójkę dzieci, męża, dom. Dwadzieścia lat temu po studiach zrezygnowała z własnej kariery zawodowej i w pełni poświęciła się mężowi i wychowaniu dzieci. Była szczęśliwą i spełnioną kobietą. Przynajmniej tak jej się wydawało. Mama i żona na cały etat. Okazuje się jednak, że nic nie jest pewne. Mąż Maddie, popularny w Serenity pediatra, Bill, miał romans z pielęgniarką i w dodatku po raz czwarty zostanie ojcem. Pozostawił żonę i trójkę dzieci na rzecz szesnaście lat młodszej i gorącej w jego mniemaniu kobiety. Maggie czeka więc trudny okres: rozwód, podział majątku, znalezienie źródeł dochodu i wytłumaczenie dzieciom nowej, zaistniałej sytuacji w taki sposób, aby nie znienawidzili ojca za jego zimne i niegodne postępowanie. Nie jest to łatwe, bowiem mieszka w małym prowincjonalnym miasteczku Serenity. Mimo to, od początku odnajduje zrozumienie i wsparcie u swoich dwóch przyjaciółek: Helen i Dana Sue. To one namawiają Maggie do wspólnego interesu – otwarcia salonu spa dla kobiet. Jednocześnie w życiu kobiety pojawia się nowy mężczyzna, trener w szkole – Cal Maddox.

       Sherryl Woods bez idealizacji pokazuje życie kobiety, którą po dwudziestu latach małżeństwa porzucił mąż. Poślubiony w młodości Bill okazuje się egoistą z kryzysem wieku średniego w tle. Maggie musi poradzić sobie nie tylko z własnymi emocjami, ale przede wszystkim z uczuciami dzieci oraz plotkami, jakie roznoszą się w małej miejscowości. Starsi synowie starają się być lojalni wobec matki, najmłodsza, sześcioletnia Katie nie potrafi jednak zrozumieć następujących po sobie nowych faktów. Maggie musi być silna. Wspierana przez prawdziwych przyjaciół i mamę, broni się jednak przez nowymi uczuciami. Cal Maddox jest młodszy od niej o dziesięć lat, a mimo to dojrzały pod względem emocjonalnym, uczciwy i troskliwy. W porównaniu z Billem to niemal ideał.

        Autorka wspaniale ukazała także życie małej społeczności, w której wystarczy jedna iskra, aby zrodziła się plotka przybierająca różnego rodzaju formy. Ile ludzi, tyle zdań i czynionych uwag oraz udzielanych „dobrych” rad. Smak nadziei to dobra obyczajowa propozycja, która otwiera cykl zatytułowany Słodkie Magnolie. Mam nadzieję, że obecnie wszystkie części wchodzące w skład tego cyklu zostaną wydane teraz w Polsce (są stare wydania niektórych części, niektóre czytałam lata temu).

Smak nadziei to pierwsza część serii Słodkie Magnolie, na podstawie której powstał popularny serial platformy Netflix.

 

Sherryl Woods, Smak nadziei, wydawnictwo HarperCollins Polska, wydanie 2020, tytuł oryginalny: Stealing Home, cykl: Słodkie Magnolie, T.1, tytuł oryginalny: The Sweet Magnolias #1, okładka miękka, stron 368.

https://www.sherrylwoods.com/

 

Cykl Słodkie Magnolie

1. Stealing Home – Smak nadziei

2. A Slice of Heaven

3. Feels Like Family

4. Welcome to Serenity

5. Home in Carolina

6. Sweet Tea at Sunrise

7. Honeysuckle Summer

8. Midnight Promises

9. Catching Fireflies

10. Where Azaleas Bloom

11. Swan Point

 

*Książki Sherryl Woods opiniowane na blogu