26 maja 2018

Kelsey Oseid, Co widzimy w gwiazdach? Ilustrowany przewodnik po nocnym niebie.



             Co widzimy w gwiazdach? Ilustrowany przewodnik po nocnym niebie Kelsey Oseid to książka, która fascynuje nie tylko młodego czytelnika. Spokojnie czytać ją można też mniejszym dzieciom niż przewiduje to kategoria wiekowa. Z astronomii nie jestem zbyt dobra, więc można napisać, że jest to dla mnie swoiste dokształcenie się. Lubię patrzeć w niebo, ale moja wiedza na temat rozpoznawania tego, co na nim można obserwować jest bardzo znikoma. Z nauk ścisłych nie byłam „lotna”. Zwłaszcza poza miastem niebo nad nami jest bardziej ciemniejsze, intensywniejsze, ekscytujące, nieskończone.


              Książka utrzymana w błękitnej, granatowej i srebrnej tonacji barw przybliża podstawowe wiadomości na temat gwiazdozbiorów, planet, faz księżyca i innych zjawisk, które można zaobserwować na niebie w naszej lub innej części Ziemi. Czytelnik dowiaduje się, jakie miejsce w przestrzeni kosmicznej zajmuje Ziemia, kiedy i przez kogo zostały ustalone gwiazdozbiory i jak je rozpoznać na niebie, poznaje dokładne dane o planetach. Pozycja zawiera też wiele ciekawostek.


                  Książka jest więc wspaniała zarówno pod względem estetycznym, jak i zawartych w niej treści. Język jest jasny i prosty, choć nie uproszczony, bo zawiera wiele naukowych odniesień. To podstawowe wprowadzenie do poznawania gwiazd i przestrzeni kosmicznej. Godne polecenia.



Kelsey Oseid, Co widzimy w gwiazdach? Ilustrowany przewodnik po nocnym niebie, wydawnictwo Nasza Księgarnia, wydanie 2018, ilustrator: Kelsey Oseid, tytuł oryg.: What We See in the Stars: An Illustrated Tour of the Night Sky, tłumaczenie: Magdalena Korobkiewicz, konsultacja naukowa: Karolina Bąkowska, okładka twarda, stron 160, kategoria wiekowa: 10-14 lat. 

6 komentarzy:

  1. Przepiękny obraz i przepiękna publikacja !

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wydanie. Dla dotosłego też się nada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatrzymasz, czy dasz komuś w prezencie? ;)

      Usuń
    2. Zatrzymam, mam syna, któremu podczytuję :)

      Usuń
    3. Zastanawiam się nad tym aby sobie kupić. Wiek dziecięcy już dawno mam za sobą i jakoś specjalnie nie interesował mnie kosmos ale ta książka wydaje się ciekawa ;)

      Usuń
    4. Jako humanistka jestem totalnie zielona w sprawach astronomii, nawet wydawałoby się proste fazy księżyca są dla mnie niezrozumiałe. Książka to jasno wyjaśnia :) Dla mnie jest bardzo pożyteczną, jak wiele innych książek przeznaczonych dla dzieci. Mnie nadal uczą, a poza tym ja nie mogłam się cieszyć takimi książkami jako dziecko, więc teraz z lubością odkrywam każdą :) To chyba już starość :)

      Usuń

Dziękuję bardzo za konstruktywne słowo pisane pozostawione na tym blogu. Nie zawsze mogę od razu odpowiedzieć, za co przepraszam.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Prowadząca bloga nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.