22 lutego 2024

Lucyna Lencznarowicz, Danuta Godyń, Miniatury artystów polskich i obcych w Polsce działających.

Kupiony podczas noworocznej i w dodatku prawdziwej wyprzedaży na stronie sklepu MNK, wspaniale wydany dwujęzyczny (polsko-angielski) album - katalog przybliżający miniatury z kolekcji Muzeum Narodowego w Krakowie. Znalazły się tu miniatury polskie, francuskie, angielskie, włoskie, niemieckie. Przeglądam go już drugi miesiąc i jestem nim zafascynowana. Znaleźć tu można nie tylko mnóstwo informacji, ale również inspiracji. Bardzo polecam.


 









Lucyna Lencznarowicz, Danuta Godyń, Miniatury artystów polskich i obcych w Polsce działających, Miniatures by Polish Artists and by Foreign Artists Active in Poland, wydawnictwo Muzeum Narodowe w Krakowi, wydanie 2022, okładka twarda, wymiary: 24x30cm, stron 600.

4 komentarze:

  1. Album jest rzeczywiście bardzo piękny. Wydanie, kolorystyka, wyczerpujące opisy. Kiedyś MNK miało jeszcze miniatury z kolekcji dzikowskiej, ale wróciły kilka lat temu na swe miejsce, czyli do zamku w Dzikowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się, album jest fascynujący. Wiem, że kolekcja dzikowska też ma swój album, ale jeszcze nie miałam możliwości zaznajomienia się z nim. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. A ja jestem pod wrażeniem szybkości pochłaniania lektur. Recenzjami strzelasz, jak z karabinu maszynowego- wybacz to nie najszczęśliwsze porównanie, ale miałam na myśli, że zazdroszczę szybkości czytania i opisywania lektur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katalogów nie czytam od deski do deski :) Podczytuję, zaglądam bardzo często, czytam, to co mnie interesuje. A myślałam, że recenzji to akurat tu mało jest :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Dziękuję bardzo za konstruktywne słowo pisane pozostawione na tym blogu. Nie zawsze mogę od razu odpowiedzieć, za co przepraszam.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Prowadząca bloga nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.