15 lutego 2016

Lisa Kleypas, Uwiedź mnie.



Ku własnemu niezadowoleniu, ponownie nowy cykl  nie zaczęłam czytać od pierwszego tomu. Tym razem otwieram wpisy dotyczące Rodziny Hathaway’ów autorstwa Lisy Kleypas. Uwiedź mnie to drugi tom z tego cyklu. Łatwo zauważyć, że poszczególne książki są ze sobą ściśle powiązane mimo, że każde traktuje o perypetiach miłosnych innego członka rodziny. Na szczęście autorka zastosowała w Uwiedź mnie powtórki, choć nie wiem, czy akurat podobałby mi się ten zabieg, gdybym przeczytała już Wyjdź za mnie. Pozwoliło mi jednak to wywnioskować, że Lisa Kleypas zarysowała ciekawą historię rodziny już w pierwszym tomie. 

Amelia, Leo, Win, Poppy i Beatrix to rodzeństwo. W powieści Wyjdź za mnie główną rolę odgrywą Amelia i Cam Rohan. W Uwiedź mnie są już od miesiąca małżeństwem i wraz z całą rodziną wskutek zniszczenia posiadłości Ramsay, mieszkają w hotelu Rutledge w Londynie. Właśnie zapadła decyzja o wyjeździe Winniferd Hathaway do Francji celem podratowania jej zdrowia. Win nie chce za bardzo rozstawać się z Kevem. Świadoma jest tego, że go kocha. Kev nie chce dopuścić jednak do siebie młodej dziewczyny, uważa, że nie tylko nie zasługuje na nią, ale również nie jest jej wart. To za sprawą delikatnej dziewczynki postanowił pozostać w rodzinie Hatthaway’ów, po tym jak ojciec Win wiele lat temu znalazł go pobitego i uchronił od niechybnej śmierci. Gniew i nienawiść jakie targały duszą chłopca, uległy przyjaźni i urokowi małej Win. Hatthawey’owie traktowali go jak swego, on jednak uważał się za służącego i opiekuna rodziny. Mimo to czerpał wiedzę z książek, aby moc dorównać Hathaway’om w toczących się rodzinnych dyskusjach. Jest jednak małomówny i szorstki. Czarująca Win zdołała zawładnąć jednak jego sercem, choć ten ciągle próbuje traktować ją jak siostrę. Gdy zachorowała gotów był jednak do największych poświęceń. Potem był w stosunku do niej opiekuńczy i nie pozwalał jej się zanadto męczyć. Tyle, że Win chciała całkowicie wyzdrowieć. Marzyła o tańcu, śmiechu, spacerach i wchodzeniu po schodach bez zadyszki. Kev był jej opoką, ale dziewczyna pragnęła samodzielności, brakowało jej też otwartego serca ze strony ukochanego mężczyzny.  


W ciągu dwóch lat zmienia się nie tylko Win, ale i Kev. Ten nie mogąc znieść rozstania, staje się surowy, twardy i nieustępliwy. Jedynie praca związana z zarządzaniem odbudowy posiadłości Ramsay pozwalała mu funkcjonować i nie myśleć o Win.  Ale dziewczyna wróciła z Francji z towarzyszącym jej bratem Leo, zdrowa, pewna siebie, pełna energii i jeszcze piękniejsza. W dodatku nie sama, a z doktorem Julianem Harrowem. Kev świadomy jest, że między nim a Win istnieje ogromna przepaść społeczna. W życiu zaznał wiele cierpienia i ten zadawniony ból nosi w sobie. Nie wierzy w szczęście i spełnioną miłość, nie podejmuje ryzyka, chce uchronić przed sobą Win. Kobieta tak łatwo jednak nie podda się w walce o uczucie.


W drugiej części jest też (prawdopodobnie) kontynuacja wątku związanego z pochodzeniem Rohana i Merripena. Oprócz tego, że są Romami, łączy ich także ten sam tatuaż. Cam pragnie dowiedzieć się, co tak naprawdę łączy go z Merripenem. Nawet mimo sprzeciwu tego ostatniego, szuka źródeł wiedzy na temat tatuaży i ciągle zagląda do romskich obozowisk. W tej części pojawia się również nowa postać – panna Marks - guwernantka Poppy i Beatrix, która ma za zadanie przygotować dziewczęta do bywania. Dziewczyna ma charakterek i wydaje się mieć dość ciekawą osobowość. Można to zauważyć w słownych potyczkach z Leo Hathaway’em, lordem Ramsay.

Uwiedź mnie Lisy Kleypas to książka napisana z pasją. Dialogi emanują humorem, ciętymi ripostami i szczyptą ironii. Są emocje, momenty wzruszające i chwile, gdy można wybuchnąć śmiechem. Stwierdziłam, że rodzinka Hathaway’ów jest rzeczywiście nieźle zwariowana. Mimo przeciwności, przykrych i złych wydarzeń w przeszłości, członkowie rodziny trzymają się razem, wspierają się i co najważniejsze, kochają. Lekka, ciepła i przyjemna lektura, choć dla niektórych może być jeden mankament – sporo scen miłosnych. Zawsze można przekartkować, czyż nie? Fakt jest niezbity, że Kleypas dobrze się czyta, choć pewnie po jakimś czasie od lektury nie za wiele pozostanie mi w głowie.
 


Lisa Kleypas, Uwiedź mnie, wydawnictwo Prószyński i S-ka, wydanie 2011, przekład Agnieszka Myśliwy, cykl: Rodzina  Hathaway (tom 2), okładka miękka, stron 352.


Cykl "Rodzina Hathaway"

  1. Wyjdź za mnie
  2. Uwiedź mnie   (Win +Kev Merripen)
  3. Pokochaj mnie
  4. Zaufaj mi  
  5. Znajdź mnie
 
http://www.lisakleypas.com/


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za konstruktywne słowo pisane pozostawione na tym blogu. Nie zawsze mogę od razu odpowiedzieć, za co przepraszam.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Prowadząca bloga nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.