12 czerwca 2014

Opinogóra - altana.

Opinogóry uparcie ciag dalszy :)

Tym razem altana i roślinność. 
Biała altana wygląda cudnie na tle kwiatów :) Romantyzm bierze górę. Z tyłu, za altaną widoczny mały staw, za którym pierwotnie mieścił się ogród warzywny. Przed altaną przestrzeń, niegdyś sad, stąd zresztą posadzono tu - z tego, co zauważyłam - jabłonie i czereśnie. Można też zaobserwować piękny widok na starodrzew.
Co mnie ogromnie cieszy, to kwiatów i krzewów jest w parku z roku na rok coraz więcej. 


widać młodziutkie drzewka owocowe, niegdyś mieścił się tu sad, tak ma być i teraz

zdjęcie prześwietlone, ale bardzo mi się podoba :)

za altaną ledwo widoczny staw



widok na park od strony sadu (za mną jest duży staw, obecnie bez wody i czekający na ukończenie prac)
Ogromny krzew jaśminu w okolicy Domku Ogrodnika
widok na dworek i oficynę od strony pomnika

a dworek pięknie otulony między innymi różami i piwoniami

przed oficyną i z boku - widać cudnie rozrośnięty bluszcz
pomnik Zygmunta Krasińskiego



Wszystkie powyższe zdjęcia zostały wykonane komórką (sic!) w dniu 11.06.2014 w okolicach godzin 17.45 -18.30.



Na koniec zdjęcie z 14.05.2014 r. wykonane około 8.30 rano. Widok na pierwszy staw licząc od strony cmentarza.


Jak można zaobserwować w zależności od położenia słońca park można za każdym razem oglądać w zupełnie innym świetle. 
 

17 komentarzy:

  1. Ależ cudowne zdjęcia! Jestem po prostu oczarowana pięknem tego miejsca - i wiesz, to prześwietlone z altanką i mnie się ogromnie podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z roku na rok zachodzi tu wiele pozytywnych zmian, które cieszą :)

      Usuń
  2. Piękne miejsce! Altanka cudowna. Uwielbiam białe rzeczy. Brakuje mi tylko lawendy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia nie oddają tego, co widzą oczy :) A ja lawendę może będę mieć u siebie już jutro, taką do posadzenia :)

      Usuń
  3. Ten cudowny fotoreportaż przywodzi na myśl moje niespieszne TAM wędrowanie przed kilkoma laty a i opowieść biograficzną Magdaleny Jastrzębskiej "Pani na Złotym Potoku".
    Mój zachwyt Opinogórą powrócił znów ...serdecznie pozdrawiam.
    Halina G.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam, że owe kilka lat zrobiło swoje :) Warto ponownie przyjechać i zatrzymać się :)
      Serdeczności

      Usuń
  4. Piękna fotorelacja, a to zdjęcie prześwietlone wyszło rewelacyjnie.
    Ślicznie tam jest.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie spędziłabym tam piękny, słoneczny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba się wybrać w moje strony :) Za panieńskich czasów brałam książkę i przyjeżdżałam tu rowerem. Acz ławki wówczas były tragiczne, nieliczne i jedynie w okolicach zameczka. Teraz to co innego :)

      Usuń
  6. Relacje z Opinogóry zawsze mile widziane! O każdej porze roku jest tam inaczej.
    Twoje zdjęcia piękne - kolory i ilość kwiatów zachwyca.
    Altanka... czy to w takiej siadywała z książką otoczona dziećmi Eliza Krasińska?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co się doczytałam na stronie muzeum, to altana została dodana jako "nowy element architektoniczny". Być może jakaś istniała na terenie parku?

      Usuń
  7. Szczególnie piękny jest niemal łan lobelii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nutto jesteś niezastąpiona :) Bałam się napisać, że to lobelia, bo nigdy jej nie widziałam rosnącej poza doniczkami. Dziękuję :)

      Usuń
  8. piękne miejsce, wnosi niesamowity spokój, tego brak często, gdzie dokładnie jest to piękne miejsce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne :) Więcej zdjęć wykonywanych o różnych porach roku można znaleźć pod tagiem 'Opinogóra'.
      To tylko jakieś 8 km od Ciechanowa - mojego miasta :) Północne Mazowsze. Znana mi więc jest od dzieciństwa, zresztą w tych rejonach mam "wielką" rodzinę.

      Usuń
  9. Rajska altana. Jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za konstruktywne słowo pisane pozostawione na tym blogu. Nie zawsze mogę od razu odpowiedzieć, za co przepraszam.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Prowadząca bloga nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.